דרעי: "הרפורמים והקונסרבטיבים בעיניי יהודים לכל דבר הם אחים שלי ואני אוהב אותם" • האזינו

    עמית דניאל 4 Comment on דרעי: "הרפורמים והקונסרבטיבים בעיניי יהודים לכל דבר הם אחים שלי ואני אוהב אותם" • האזינו

    שר הפנים, אריה דרעי, אומר כי בעיניו הרפורמים הם יהודים לכל דבר • על הסערה סביב חוק הגיור אמר כי היא היתה "מתוזמנת, שקרית ואגרסיבית" • ומה הוא עונה לאמירות 'לא ידעתי' של כחלון ובנט "כחלון לא מבין על מה הוא מדבר, הוא ובנט וכולם קיבלו את החוק חודשיים לפני"

    דרעי וכחלון צילום: אלכס קומוליסקי, פול
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים, אריה דרעי אומר כי לדעתו הבחירות לא באופק, בעיניו הרבנות חיונית לקיום המדינה כמדינה יהודית וגם, מתבטא בצורה שונה על הרפורמים: "הרפורמים והקונסרבטיבים שהם יהודים מבחינתי כמוני וכמוך ואני אוהב אותם והם אחים שלי שיגיעו לארץ וינהלו מפה את המאבק שלהם. הם לא יכולים להכתיב לי מחו"ל איך לחיות בארץ".

    האזינו:

    "אני לא חושב שהבחירות קרובות" אמר והתייחס לקמפיין שלטי החוצות של כחלון "זו מפלגה חדשה וזה נורמלי. האינטרס שלי שכחלון יישאר חזק. הוא מביא מנדטים גם מגושים אחרים. חוץ מכותרות, הציבור רוצה ממשלה שתשלוט כמו שצריך. אין שום סיבה שאחרי שנה נתחיל לדבר על בחירות. לא טוב ליציבות הממשלה, לכלכלה. לא טוב בכלל" אמר.

    בנוגע לסערה סביב חוק הגיור, אמר: "אחד ממסעי ההסתה הגדולים ביותר שראיתי בימי חיי. מסע מתוזמן, מתכונן, אגרסיבי ושקרי. אני מדבר כשר הפנים, יש עתירות משנת 2005 נגד משרד הפנים שיתן להם מעמד של חוקו השבות. המדינה היחידה בעולם שיש לה חוק השבות. חוק לא פשוט. כתוב שמי שיהודי ומי שמתגייר זוכים לאזרחות. באו הרפורמים והקונסרבטיבים וביקשו לעשות גיורים גם בארץ. אנחנו ב"ה אחרי הרבה מאד שנים והגענו למדינת ישראל ויש פה מדינה שנבנתה על סטטוס קוו. אנחנו ננהל כמו בחו"ל קהילות קהילות?" אמר בריאיון לגלי צה"ל.

    "אריה דרעי נציג המפלגה החרדית מגן פה על כל המצע של הרב קוק" אמר והוסיף "אם לא תהיה רבנות ולא יהיה גיור ממלכתי ובתי דין רבניים יהיה פה הרס. בגלל אינטרס שיש להם הרבה כסף רוצים לשנות סדרי עולם".

    על הסכנה בפתיחת חוק השבות "זה לא סוד, אתה רואה רבאיי וכומר בחתונה, אתה רואה את ג'יקובס אומר שהוא לא מוכן לקבל שנישואי תערובת זו בעיה. מה התועלת? הסיפור פה מי יתן מעמד של חוק השבות. כחלון לא מבין על מה הוא מדבר הוא לא מבין בזה. משרד המשפטים ניסח את החוק הזה. הפצתי את תזכיר החוק חודשיים ופתאום כולם מגלגלים עיניים".

    "למתווה הכותל אנחנו הצבענו נגד והתנגדנו בממשלה. ואחרי שהבנו את החומרה של הדברים, הבנתי שהכניסו בדלת האחורית שהממשלה נותנת הכרה לקונסרבטיבים והרפורמים. ואז התנגדנו יותר. לא השתנה כלום בכותל. הרחבה שבנט עשה תעבור שיפוץ. הרחבה הזו אגב, ריקה. מי שבא להתפלל באמת אין לו שום בעיה".

    לסיום התייחס למועמדים לראשות מפלגת 'העבודה' אבי גבאי ועמיר פרץ: "בשורה של ממש ששני יוצאי מרוקו מועמדים לראשות מפלגת 'העבודה', מפלגת מפא"י".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מענייין מה יגידו על האימרה הזאת גדולי ישראל.. שישמעו אותו מדבר.

    2. 3

      עכשיו זה ברור נציג של הרפורמים מקום שני בשבוע נו, זה ברור אחים או לא אי אי אי כשמתדרדרים עד הסוף

    3. 1

      רעיון מלא סתירות אם הם אחים שלו מה הבעיה ? דרעי כנראה מסובך עם עמו בלי חוט שדרה